Pokaż się

Posted on 15 września, 2013

0


Od jakiegoś czasu chodził mi po głowie wpis o tym jak ugryźć rzadziej wykorzystywane media społecznościowe i oczywiście jak to zrobić w kontekście organizacji pozarządowych. Jedną ze stron, o których myślałam był Instagram i już się zabierałam za pisanie, gdy zobaczyłam świetny wpis Edwina opowiadający o pierwszych krokach na tym portalu/aplikacji. Tak wiem, że miało to miejsce już jakieś dwa tygodnie temu, ale przez ten czas dużo się działo i dopiero dziś miałam czas przelać myśli na papier. Nie będę się z Edwinem dublować i nie będę raz jeszcze pisać co i jak, bo opisał to fantastycznie (naprawdę rzućcie okiem). Spróbuję za to podrzucić Wam kilka pomysłów na to co możecie na Instagramie zdziałać.

Przede wszystkim załóż profil. 

Nie mogę w to uwierzyć. Instagram jest coraz popularniejszy w Polsce, a ja próbuję znaleźć profile naszych rodzimych organizacji pozarządowych i nie bardzo mi to wychodzi. Dlaczego? Czyżby dla polskich NGOsów  nadal jest to tylko fanaberia,  portal nastawiony jedynie na prywatne relacje czy po prostu zbyt mało poważny jak na nasze poważne sprawy?

Inspiruj

Internet kocha inspiracje. Uwielbia mądre treści umieszczone na kolorowych kartonikach. Wierzę, że wiele z nich faktycznie pcha ludzi do zmieniania siebie i działania. Na inspiracjach bazuje instagramowa komunikacja amerykańskiej organizacji Hope Connects. Dla niektórych to pewnie będzie ngosowy Paulo Coelho, ale jednak Internet to kocha!

Opowiadaj historie

Zdjęcia same w sobie nic nie powiedzą i nie zachęcą do działania, jeśli nie będą mieć dobrego i trafnego opisu, który powie więcej o co nam chodzi. Greenpeace często poza opisami na swoich zdjęciach dodatkowo umieszcza krótkie wpisy. Wiadomo – dzisiaj łatwo oddzielić zdjęcie od opisu i posłać je dalej w świat, ale jeśli jest on bezpośrednio na fotce – mniejsza szansa na zapomnienie, kto był jej źródłem i czego pierwotnie dotyczyła.

Pokaż jak to działa 

Chyba większość z nas ma naturę podglądaczy.  Ja bardzo lubię się dowiadywać jak coś działa, jak coś jest zorganizowane, podglądać ciekawe miejsca pracy. Dlaczego organizacje pozarządowe nie mogą się chwalić jak zmieniają świat?

Dziękuj i dawaj znać jak Ci pomóc. 

Zwierzęta można pokazywać nie tylko na Facebooku, ale i Instagramie. Na przykład tak jak to robi Break the Chain Program, które bardzo często pokazuje zdjęcia prezentów, które otrzymali dla swoich podopiecznych. Jedni wiedzą, co się przydaje i co jeszcze można kupić. Inni mają pewność, że i oni za swoją szczodrość zostaną publicznie pochwaleni.

Wykorzystuj tagi. 
stwórz tag akcji (np zbiórki pieniędzy, żywności, konferencji) i zaproponuj wolontariuszom biorących w niej udział, robienie sobie zdjęć i oznaczanie ich właśnie tym tagiem. W ten sposób stworzysz fajną galerię akcji widzianej wieloma oczami.

20130915-223906.jpg

#sektor2013 – konferencja Sektor 3.0

20130915-223859.jpg

#goonline – konferencja Now! Go Online
http://www.nowgoonline.pl

stwórz uniwersalny tag związany związany z Twoją działalnością, ale nie dotyczący tylko Twojej organizacji. Zapoczątkuj dużą akcję dyskutowania nad ważnym dla Ciebie tematem.

.

20130915-222300.jpg

20130915-222018.jpg

– Używaj popularnych tagów na instagramie (nawet takich jak: fashion, tatoo). Może nie dotyczą bezpośrednio Twojej organizacji, ale pozwolą innym zobaczyć Cię i lepiej poznać.

——————————————————————–

A Wy jakie jakie polskie organizacje pozarządowe obserwujecie na Instagramie? Może macie dla nich jakieś ciekawe rady? Dajcie znać w komentarzach.